Návod jak měřit pozice klíčových slov v Google Analytics

Pozice klíčových slov ve vyhledávačích se v Google Analytics sledovat dají. Jak na to si řekneme v dalším díle seriálu o filtrech Google Analytics. Ten jsem připravil tentokráte jako článek v PDF. Twítněte si o něj, rád vám jej pošlu. Zde je ukázka z článku.

Co o článku řekli jiní

Ten článek je super. Fakt se mi líbí. Je to fakt dobrý nápad.

Marek Žáček
senior SEO konzultant, Optimio

Pozice klíčových slov ve vyhledávačích trápí řadu SEO „odborníků“. My si při práci s Google Analytics nebudeme pokládat otázku „Na jakých pozicích jsou mé stránky na určitá slova“. Místo toho si položíme otázku: „Na jaké stránce bylo klíčové slovo, když na něj uživatel klikl a přišel na náš web“.

Filtry Google Analytics umožňují díky regulárním výrazům a proměnným rozložit URL stránky, ze které návštěvník přišel a některé jeho části zapsat do proměnných Google Analytics. Toho využijeme a pomocí filtru doplníme klíčová slova o informaci, ze kterého vyhledávače uživatel přišel, zda šlo o placené či neplacené vyhledávání a pořadí stránky ve výsledcích vyhledávání.

Postup si ukážeme na vyhledávači Seznam.cz. Nová, upravená slova budou tedy vypadat tedy takto…

Obrázek: Přehled klíčových slov, na která uživatelé přišli z druhé stránky vyhledávače získáte s novými filtry snadno.


Získejte článek jak měřit pozice ve vyhledávačích pomocí Google Analytics, tlačítko.

Napište mi na profil @michaljanik. Obratem vám PDF se článkem pošlu.

PS.: Abych vám mohl PDF zaslat, je třeba twitter @michaljanik zařadit mezi sledované. Rád si váš účet zařadím mezi sledované také.

Komentáře ke článku Návod jak měřit pozice klíčových slov v Google Analytics
Bibo (bez ověření) 20. 12. 2009 20:22
Vyzkoušeno a spokojenost. Dobrá kombinace různých filtrů, které se hodí snad pro každý web. Pěkně napsaný článek. Jen sem si chvíli lámal hlavu nad tím proč mi nefungují ty čísla stránek. Neměl jsem je totiž ze začátku spouštění u žádného z klíčových slov, tak jsem si říkal, jestli mám špatně pořadí nebo kde jsem udělal chybu, ale pak jsem si uvědomil, že když návštěvník jde z první stránky, tak se žádné číslo nepřidá. Ovšem to se nedá počítat jako chyba článku, ale moje blbost :) Nakonec ani to šíření pomocí twitteru není špatné. Člověk získá followera, díky.
Michal Janík 20. 12. 2009 23:57
Díky za pochvalu Bibo. Jsem rád, že byl článek platný.
Tomáš (bez ověření) 21. 12. 2009 15:55
Také děkuji za velmi pěkný a poučný článek. A také děkuji za výše uvedený komentář, protože jsem také začínal přemýšlet, proč mi neukazují čísla stránek za některými frázemi... Ještě bych velmi ocenil, kdyby někdo "znalý" uveřejnil regularní výraz, který by fungoval pro Google. Jinak přeji pěkně svátky.
Petr (bez ověření) 6. 7. 2010 20:22
Tohle je jeden z detailů, který vás napadne teprve, až vám to někdo ukáže, a pak se tlučete do hlavy:-)
Jakub (bez ověření) 5. 9. 2010 14:37
Mockrát děkuji za návod. Jen bych jeste dodal, ze poradi filtru je opravdu dulezite (je uvedeno v navodu), nicmene v prehledu filtru jsou filtry v GA razeny dle abecedy a vlevo maji cislo. Mohlo by se zdat, ze je to jejich poradi. ALE poradi, ktere je tady uvedeno nemusi odpovidat skutecnosti. Skutecne poradi razeni filtru si muzete overit podle tohoto navodu http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=cs&answer=55557 J.
Jirka Kwolek (bez ověření) 19. 11. 2010 09:10
Možná je to ostuda, ale Twitter nepoužívám. Mohu prosit o článek o GA ve formátu pdf na můj mail jiri.kwolek(AT)gmail.com Děkuji
Radek (bez ověření) 7. 1. 2011 23:36
Ahoj, nechápu tvoje nadšení twiterem, ale rád bych si přečetl tvůj článek. Moch bys mě ho poslat? Diky, Radek.
Michal Janík 10. 1. 2011 00:58
Ahoj, rád ti Radku článek pošlu. Jen bych rád věděl kam.
david (bez ověření) 28. 1. 2011 15:28
Ahoj, jelikož také nepoužívám sociální sítě, rád bych požádal o zaslání v pdf formě na můj email. Rád se pak podělím o zkušenosti. Díky.
Ivana (bez ověření) 8. 2. 2011 16:29
Ahoj Michale, vzhledem k tomu, že nepoužívám twitter bych tě taktéž chtěla požádat o zaslání článku na e-mail. Předem děkuji
Michal Janík 8. 2. 2011 17:39
Ahoj Ivano, rád ti návod pošlu. Prosím ale o kontakt. A nebo mi zavolej, ať vím, kam dokument poslat. Děkuji
Katka (bez ověření) 23. 2. 2011 15:19
Ahoj Michale, bohužel Twitter také nepoužívám, ale návod bych ráda vyzkoušela. Mohl bys mi ho, prosím, poslat na kaserskak(@)seznam.cz Předem děkuji:-) Katka
Dalibor (bez ověření) 27. 2. 2011 23:15
zajímavý nápad tento článek, rád bych ho také vyzkoušel, ale také "neTwittuju". Můžu poprosit o pdf návod emailem? Děkuju
Michal Janík 27. 2. 2011 23:33
Dobrý den Dalibore. Rád bych vám článek poslal. Nevím ale kam, a to ani po shlédnutí vašeho webu :o(
Dalibor (bez ověření) 28. 2. 2011 14:36
Dobrý den, děkuji i za opodstatněnou připomínku ke kontaktu na webu. Tady v komentářích jsem myslel, že se vyplněný emailová adresa veřejně nezobrazuje, ale pro Vaše potřeby jí máte k dispozici. Je tedy info (zavinac) provasweb.cz. Děkuju.
Veronika (bez ověření) 27. 4. 2011 20:54
Dobrý večer, mohu také poprosit o zaslání? na email ver.priplatova(zavinac)seznam.cz Děkuji.
Pavel (bez ověření) 24. 5. 2011 15:22
Prosím také o zaslání článku na smity.a@seznam.cz Na soc sítích bohužel nejsem.
Michal Janík 15. 5. 2012 11:32

Zde je odkaz na PDF ke stažení: http://www.michaljanik.cz/sites/michaljanik.cz/files/clanky/download/google-analytics-pozice-vyhledavace.pdf

Berte prosím na vědomí, že materiál je staršího data.

Děkuji.

Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
čer_á: